30 Jan 2017

Pelukis Jalanan by Teme Abdullah


Assalamualaikum hi,


Aku jarang ngat ngat baca buku fiksyen/ non fiksyen. Kalau dulu aku rajin gila baca novel.. you named it. First novel cintan cintun yang aku baca adalah Bicara Hati, masa tu aku baru Form 1. Sampai sorok bawah tilam sebab aku takut mak aku tahu kekeke

Few years back ni, memang aku takda hati nak baca novel cinta. Bagi aku mengarut nak mateyy. Macam cuba pasakkan otak pembaca novel dengan cerita cinta entah apa-apa. Drama kat astro ria tu lagilah.Sekali sekala je aku tengok aku itupun sebab boring. Ehh jangan marah dulu, masing-masing ada citarasa yang berlainan kan? Kalau korang suka tengok drama melayu just go. Tapi aku tak suka thats it.

Baru-baru ni, aku pergi MPH sebab nak cari buku ni haa


Image result for pelukis jalanan teme abdullah


sebelum ni aku pernah nampak dekat rak buku bookstore tapi aku macam tak tergerak hati nak beli. Sombong nauu iollss masa tu. Tapi lepas trending dekat twider terus aku cam 'ehh, kenapa pula aku harus tertinggal di belakang pada pasca pemodenan inihh?' 

(ayat cover sebab berlagak level 1 si tanggang tak sedor diri)

maka aku nekad mengerakkan kaki ke tingkat 1 Aeon Seremban 2 usai mengisi perut di Johnny's bersama keluarga tercinta woww ayat woww 

mula-mula baca 'wahh, not bad' kata diriku. Dalam masa 2 hari setengah aku habiskan buku Encik Teme ni. Siap nangis-nangis and lap dengan baju. Emosi jap aku.

First time aku dapat baca buku yang 'hidup' macam ni. Bukan cerita cinta yang di reka -reka. Isi buku tu penuh dengan pengalaman + pengajaran hidup. Memang terbaik. Kalau aku dekat tempat Teme tu dah nangis-nangis dah kat bucu katil. Paling tak boleh blah part dia kena game dengan Orange tu eiiii. Memang sakit hati betul dengan manusia yang suka tikam belakang ni, aku pun pernah kena gak. I can feel you Teme. 

Secara overall nya memang buku ni bagi inspirasi + semangat dekat aku, kalau lah aku beli buku ni awal-awal lagi emmmm nyesal dah aku. Tulah suka lagi jugde a book by its cover... padan muka aku

Last but not least, aku dedikasi kan gif snow white ni untuk Teme Abdullah sebab hasil penulisan dia yang superb and lukisan dia yang aweeesomeeeeeee~ 

Image result for clapping hand gif


macam kena sampuk pulak snow white ni kahkahkah



p/s : macam mana nak pronounce ek nama Teme tu? Curiga aku 


As salam, bye :)








No comments:

Post a Comment